söndag 10 juni 2012

Sparven fyller 4 år!

Matte säger att jag fyller år idag, men jag vet inte riktigt vad det är. Men jag har haft en bra dag iallafall! Har varit hos stormatte då matte har varit borta någon dag. Jag trivs jättebra hos stormatte som jag besöker ibland och vi gosar och leker ihop.

Stormatte gav mig mina favoriträtter idag: kattgräs, kattsticks och tonfisk.

Hos stormatte finns något konstigt som jag blir både lite förvånad och nästan lite rädd av. När jag tittar på en viss vägg så ser jag en till katt framför mig, som ser ut som mig och rör sig som mig. Men när jag stoppar fram tassen för att röra vid den, så ser jag bara min egen tass! Jättekonstigt!!!
Sen stoppade hon mig i min bur och så blev jag skjutsad hem igen, hem till matte. Och där fick jag också favoriträtterna. Så nog märks det att det inte är en vanlig dag.

Matte kommenterar: Sparven har blivit riktigt uppmärksammad av flera personer. I fredags fick hon ett grattisvykort från stormatte, idag fick jag ett sms från Agria med texten "Hej, vi ser att din katt fyller år idag, vi önskar er en härlig dag tillsammans! Hälsningar Agria Djurförsäkring". Sen fick hon ett jättefint animerat webbvykort från en annan katt som heter Gosan, Sparven tittade nyfiket på det animerade. Och slutligen ringde en bekant till matte och gratulerade Sparven på födelsedagen då hon mindes datumet. 

Inga kommentarer: