onsdag 17 september 2008

13.9.08 - Sparven på mattes jobb igen

Idag åkte matte och jag till det där stället igen där vi var förut. Att transporteras i bur, särskilt på buss, tyckte jag inte om och pep hela vägen. Undrar om jag nån gång kommer vänja mig vid det. När vi kom fram kände jag väl igen mig iallafall och nu förstod jag också att vi bara var på besök, och inte att vi flyttat dit. Så det kändes rätt tryggt. Människan med den roliga remmen var där igen och jag lekte en hel del med honom. Han var snäll och rolig! Men jag hade också egna små band att leka med medan matte var upptagen med annat.

Matte hade ganska mycket för sig på det där stället, men jag kunde sitta nära iallafall och spana på henne:

Några ord från matte också: Sparven var populär på jobbet, de tyckte alla hon var fin och snäll. Hon blev t.o.m insatt på nattjänstgöring med jour, en boende hade lite på skoj skrivit upp henne på tavlan över de som jobbade *skratt*. Men natten var lugn, så kisse behövde inte upp och jobba, hihi.

Inga kommentarer: