fredag 12 september 2008

2.9.08 - Resan till nya hemmet!

Idag var en omtumlande dag! På morgonen kom en människa hit och lekte lite med oss och tog sedan med sig ena brorsan, Autumnale! Och sen på eftermiddagen kom en till människa och tog med sig mig! Så här gick det till:Hon var rolig, människobesökaren som kom, och lekte mycket med mig och mina två syskon som var kvar, Avalanche "Snygg-Lars" och Aurores Superba:


(jag är den längst bak med vit haka)

Hon hade med sig en härlig koja som jag kröp in och myste i:


Men några timmar senare blev jag ilyft i kojan och så kom ett galler för, det gillade jag inte! Jag försökte komma ur, men det gick inte:



Så småningom förstod jag att nu skulle också jag åka iväg, liksom brorsan Autumnale tidigare under dagen. Min syster Aurore kom och tröstade mig och sade hejdå. Vi fick en fin avskedsstund tillsammans:


Min mamma Pirelli stod också på tur för att säga hejdå:


Och så sitter vi på tåget då:


Jag och en annan fyrfoting mittemot mig satt och flirtade lite med varandra:


Men sen försvann vi iväg och jag hade ingen att flörta med under resten av resan. Däremot plirade jag mycket upp mot den nya människan. Funderade mycket på om det var hon som skulle bli "min" nya människa nu, hur hon var och vart vi skulle någonstans. Men hon pratade snällt med mig och stoppade in något finger i buren för att smeka mig, så jag kände mig trygg. Ju mer hon smekte mig, ju mer kom jag att tycka om henne. Och sen öppnade hon också burgallret och tog upp mig i sin famn. Jag förstod att resan inte var slut ännu och att jag var tvungen att sitta stilla i hennes famn, och det var ju inga problem. Vid det laget var jag så kelsjuk så jag bara njöt av att sitta där:




Men sen kom vi då äntligen fram iallafall dit vi skulle! Hem till min nya människa, min nya matte. Jag utforskade ivrigt lägenheten, fanns mycket spännande att upptäcka där! Här är mina första steg i nya hemmet:

Inga kommentarer: