lördag 11 oktober 2008

17.9.2008 - Första gången i klösträdet

Jag har varit lite rädd för att klättra förut (men jag är ju faktiskt inte så gammal än, bara 14 veckor!), men idag tog jag modet till mig. Jag har spanat in det häftiga klösträdet här hemma länge nu, och idag tog jag mig äntligen en dust med det. Först undersökte jag det noga och doftmarkerade det lite. Härligt klösvänligt!


Sen hoppade jag upp till näst högsta platån. Uj, vad högt! Nästan lite läskigt. Så högt upp har jag aldrig varit förut. En härlig utsikt också över gatan utanför och människor som kommer och går. Spännande!


Sen låg jag och bara njööööööööt där uppe:


Men hjälp, hur tar man sig ner??
Det gick bra till slut iallafall, fast det såg lite läskigt högt ut. Matte klappade och pussade mig mycket efteråt. Det var ju första gången jag var så här högt upp. Härligt klösträd iallafall. Det skall klart besökas fler gånger!

Inga kommentarer: