söndag 19 oktober 2008

19.10.08 - Besök och presenter

Nu har jag riktigt blivit uppvaktad här i dagarna två - och ändå fyller jag inte ens år. Det har kommit besökare hit både igår och idag och bägge hade presenter med åt mig. Igår fick jag en ny fjädervippa, min gamla har slitits ut lite efter all lek med den. Så det blev en del lek med den nya vippan.






Och så fick jag ett fint kort också. Det var en bild på Pettson och katten Findus och det stod så här: "Fröken Sparv till tassa" (istället för "till handa" förstås - jag har ju tassar). Och: "Hej lilla Sparven! Om du visste vad jag är nyfiken på dig. Tänk vad bra att du har kommit till Maria. Hos henne har du det bra och trivs har jag hört. Må så gott lilla gumman. Kerstin".

Och från besökarna idag fick jag godis, mat och en leksaksmus.


Sen åkte vi med dem hem till gammelmatte och gammelhusse (mattes föräldrar). Där lekte jag lite till med med nya vippan.


Och låg lite grann i deras sköna soffa.
Och sen åkte vi hem. Spännande och rolig dag!

Inga kommentarer: