tisdag 9 juni 2009

Matte har gått en kattkurs

Nu har vi inte skrivit på länge, matte och jag! Och det har hänt så mycket här!!! Matte har haft lite problem med sin dator och inte kunnat ladda hem bilder, men nu har hon löst det hela så nu är vi igång och skriver igen. :-)

Matte har gått en kattkurs nu i vår, det tycker jag var jättebra.



Jag satt ofta med och hjälpte till lite, för det handlade ju om mig, hihi. Här sitter hon och jobbar med ett avsnitt om att kattsäkra bostaden. För att inte utsätta mig för faror.



Andra avsnitt handlade om hur vi katter fungerar i största allmänhet, hur viktiga våra morrhår är och hur bra hörsel och syn vi har - matte blev nog riktigt avundsjuk på mig, så bra syn och hörsel har ju inte människorna hihi . Kursen handlade också lite om hur vi kan se ut med färger och mönster och hur det ärvs, och lite om avel och hälsoprogram inom avel. Matte var flitig, men hon hade ju mig som övervakade också och såg till att allt blev rätt.



Men ibland blev det lite tröttsamt och då lade jag mig bara och vilade en stund, men hade fortfarande koll på matte. Ingen chans för henne att smita undan minsann!



Ett sånt här fint märke fick hon efter kursen. Jag är riktigt stolt över matte nu!

Inga kommentarer: