onsdag 10 juni 2009

Sparven får en innätad balkong

En dag kom en människa hem till oss, matte sade att det var hennes bror, och han hade med sig en massa brädor och stora nät. Han var ute på balkongen och spikade och hamrade, det var så spännande så jag ville vara med och se på. Men det fick jag inte, matte höll mig borta därifrån. Men sen när det var klart, då fick jag komma ut och då fick jag vara på balkongen så mycket jag ville. Det har jag aldrig fått förut. Jag har bara fått vara ute korta stunder där och då med matte som hela tiden tittar strängt på mig. Men nu fick jag vara ute hur mycket jag ville, och själv t.o.m. Woooooowww! Så här fin är vår balkong



Och jag ääääääälskar att sitta där och spana. Nosa frisk luft och se och höra allt spännande där ute. Det man ser är en stor gräsmatta och sedan skog. Mycket fåglar och ibland ser man andra katter också.


Att sitta i fåtöljen där ute och vila är också mysigt.

Inga kommentarer: