torsdag 15 september 2011

Tandstensborttagning

Usch, vilken läskig dag jag har haft! Först plockade matte bort maten från mig på morgonen och jag blev mer och mer hungrig. Jag försökte tala om för henne på olika sätt att jag var hungrig, men hon verkade inte förstå. Jag gick ut till köket flera gånger och pep och tittade på matte med bedjande ögon, men utan verkan. Jag puffade på matbrickan så den hamnade precis vid ingången till köket, men fortfarande utan verkan.

Sen hamnade jag i buren och vi åkte iväg till ett konstigt ställe med främmande tvåbeningar. Där blev jag stucken med något riktigt vasst och sen blev jag plötsligt tröttare och tröttare. Konstigt. Sen minns jag inget mer förrän jag vaknade på det där stället med de dumma tvåbeningarna. Låg bara stilla i min bur helt förvirrad och sen kom äntligen matte och tog med mig hem. Där fick jag äntligen MAAAAAAT! Favoriträtten t.o.m.

Så här ömklig blev jag efter jag blivit stucken.

Inga kommentarer: