lördag 15 november 2008

Lös i magen och diarre

Sen har jag varit dålig i magen och haft diarre också! Jag vet inte (och inte matte heller) om det är pga någon mat - jag äter Purina Pro Plan Kitten och får lite blötmat ibland också - eller om det var en stressreaktion efter det otäcka kattbesöket. Det började några dagar eller en knapp vecka efter att den andra katten åkt. Jag hade ju ändå kommit över det hela (det hade dock inte matte gjort, hon mådde fortfarande dåligt över sitt svek, har jag fått veta!), men stressreaktioner kanske kan komma i efterhand?

Mitt bajs blev bara lösare och lösare och sen var det diarre. Matte blev lite orolig för mig och ringde veterinär. Jag fick då ett nytt torrfoder från veterinären som hette Hills Diet I/D. Och det blev bra på bara någon dag. Och jag slapp åka in till veterinären själv. Skönt.

Nu har jag långsamt återgått till Purina Pro Plan igen och det verkar fungera bra.

Inga kommentarer: